Forum Jurajskie Zjednoczenie Airsoftu Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Regulamin JZA

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum Jurajskie Zjednoczenie Airsoftu Strona Główna -> Jurajskie Zjednoczenie Airsoft'u
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Kalashnikov
Administrator



Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 1068
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pią 15:51, 19 Mar 2010 Temat postu: Regulamin JZA

Rozdział I - Postanowienia ogólne

1. JZA – Jurajskie Zjednoczenie Airsoft’u jest nieformalną organizacją zrzeszającą zarówno grupy airsoftowe jak i osoby niezrzeszone z Żarek/Myszkowa i okolic w celu wspólnego organizowania menewrów, ćwiczeń oraz innych działań związanych z naszym hobby.

2. Do JZA może należeć każdy, bez względu na płeć, wiek (z wyjątkami uwzględnionymi
w podpunkcie „a”), wyznanie, kolor skóry, przekonania, poglądy polityczne itd.

a) Minimalny wiek osoby niepełnoletniej to 16 lat.

b) W razie wątpliwości co do wieku, każdy może zostać poproszony o dowód tożsamości, brak potwierdzenia wieku będzie równoznaczny z uznaniem osoby za niepełnoletnią a tym samym spowoduje niedposzczenie takiej osoby do jakichkolwiek działań w ramach JZA.

c) Nie ma znaczenia, czy masz na sobie sprzęt za ciężkie pieniądze, czy biegasz w dresie – wszyscy są traktowani jednakowo. Jakiekolwiek przejawy dyskryminacji będą tępione.

3. Biorąc udział w działaniach JZA tym samym akceptujesz niniejszy regulamin i zobowiązujesz się go przestrzegać.

4. Niestosowanie się do postanowień niniejszego regulaminu może skutkować konsekwencjami - począwszy od reprymendy słownej, przez wyproszenie z terenu strzelanki, w szczególnych przypadkach nawet do usunięcia z szeregów JZA bez prawa wstępu na strzelanki sojuszu włącznie.

5. Niniejszy regulamin wchodzi w życie w momencie ogłoszenia.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozdział II - Środki ochrony osobistej

1. Podczas każdej strzelanki JZA obowiązkowe jest posiadanie sprawdzonej ochrony oczu – przez każdego znajdującego się w strefie walki, niezależnie, czy bierze w niej czynny udział, czy jest np. fotografem, zakładnikiem, bądź obserwatorem.

Mocno wskazane jest noszenie okularów / gogli przez cały czas trwania spotkania, także poza strefą walki.

a) Jeżeli nie jesteś pewny, czy okulary / gogle / maska nadają się do użycia w walce – wymagane jest ich przestrzelenie z możliwie najsilniejszej broni, serią, z odległości ok. 0.5 m. przy zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa w czasie testu.

b) Każdy sam odpowiada za ewentualne urazy odniesione na polu walki,
za niepełnoletnich odpowiadają rodzice – opiekunowie.

c) pod pojęciem "Trupiarnia" rozumie się strefę, do której udają się trafieni, miejsce, w którym możliwe jest, że przebywają osoby bez założonej ochrony oczu.
W trupiarni obowiązuje całkowity zakaz strzelania w jakimkolwiek kierunku !

d) pod pojęciem "Broń" rozumie się replikę ASG.

e) pod pojęciem "Trup" rozumie się uczestnika strzelanki wyeliminowanego na skutek trafienia z dalszej gry.

2. Inne indywidualne środki ochrony osobistej (kaski, hełmy, nakolanniki, nałokietniki, kominiarki, balaklawy, maski, chusty, rękawice itp. ) nie są obowiązkowe, ich użycie leży w kwestii strzelającego się.

3. Hasłem alarmowym w razie wypadku / sytuacji awaryjnej jest :

„KREW!” - sytuacja, w której ktoś odniósł poważniejszą ranę
„STOP!” - inny ważny powód do przerwania akcji, po komendzie stop należy szybko podać powód (np "Cywil", "Pali się" itp. Wszystkie inne okrzyki są traktowane jako pozoracja odniesionych ran lub podtrzymanie klimatu zabawy.

W momencie gdy pada komenda "KREW" lub "STOP" każdy przestaje strzelać, tyczy się to także użycia pirotechniki.

4. Identyfikator medyczny – identyfikator medyczny jest obowiązkowy i powinien znajdować się w lewej górnej kieszeni bluzy mundurowej / kurtki, tak, aby łatwo było go znaleźć w razie potrzeby.

Pamiętaj, że dokładne jego wypełnienie leży w Twoim dobrze pojętym interesie.
Noszenie na szyi nieśmiertelnika nie zwalnia Cię z obowiązku posiadania identyfikatora medycznego.

Identyfikator powinien zawierać:

- Imię i Nazwisko
- Ksywa oraz ksywa z forum (jeżeli jest inna)
- Grupa krwi (jeżeli nie znasz pozostaw puste!)
- Pesel
- Uczulenia na leki / uczulenia na cokolwiek innego
- Choruję na... (cukrzyca, padaczka, itd.)
- W razie wypadku powiadomić – imię, nazwisko, telefon kontaktowy, ewentualnie adres domowy osoby, którą trzeba w razie wypadku powiadomić.

Dwa ostatnie podpunkty są szczególnie ważne - jest to Twoja prywatna sprawa, i nie musisz o tym nikomu mówić, pamiętaj jednak, że świadomość innych o tym, że masz np. cukrzycę czy uczulenie na jad pszczoły może uratować Ci życie - w sytuacji zagrożenia łatwiej jest pomóc wiedząc o tym.

Bez względu na to, czy inni uczestnicy działań o tym wiedzą, czy nie - na identyfikatorze taka informacja MUSI się znajdować.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozdział III - Obchodzenie się z replikami

1. Każdą replikę traktuj jak załadowaną broń, i obchodź się z nią jak z bronią – lekkomyślne zachowanie z repliką także może spowodować niebezpieczne sytuacje bądź urazy.

2. Kiedy nie walczymy, np. w czasie przerwy, przed rozpoczęciem działań
– broń powinna być zabezpieczona i w miarę możliwości rozładowana /
z wyjętym magazynkiem.

3. Gdy trzymasz broń – nie trzymaj palca na spuście !

Palec na spust kładziesz tylko w momencie, gdy chcesz oddać strzał – w innej sytuacji palec powinien znajdować się na szkielecie broni bądź na osłonie spustu.

4. Celowanie / strzelanie do kogokolwiek w momencie, gdy nie toczy się walka (np. w trupiarni) jest zabronione, i tego typu zachowanie będzie szczególnie tępione.

5. Identyfikacja celu – jeżeli nie jesteś pewny do kogo celujesz – nie strzelaj.

a) Nie wszystko co rusza się w krzakach jest wrogiem, a cywile na polu walki się zdarzają, czasem nawet w mundurach (wędkarze, grzybiarze).

b) Jeżeli wystawiasz lufę / broń zza przeszkody, upewnij się, że nie przystawiasz jej komuś bezpośrednio do ciała lub nie oddasz strzału z niebezpiecznie bliskiej odległości.

6. W przypadku pojawienia się osób postronnych na polu walki – sygnałem jest komenda "CYWIL!" zazwyczaj w połączeniu z komendą "STOP!" – w takiej sytuacji akcja ulega natychmiastowemu zamrożeniu do momentu opuszczenia osób postronnych terenu walk – jeżeli jest to niemożliwe, walka jest przerywana.

7. W przypadku pojawienia się POLICJI (bądź podobnej służby) na miejscu akcji – walka jest przerywana w trybie natychmiastowym, należy się stosować do poleceń funkcjonariuszy – w żadnym wypadku nie kierować replik w stronę funkcjonariuszy.

8. Chcesz wyregulować hop-up, celownik czy cokolwiek innego ?
Nie rób tego w trupiarni lub miejscu, gdzie ludzie mogą być bez okularów - odejdź na bok i kieruj lufę w bezpiecznym kierunku.

9. Broń w czasie przenoszenia powinna być zabezpieczona przed widokiem publicznym – po co wywoływać sensację i narażać się na nieprzyjemności ?

10. Strzelanie do zwierząt nie będzie tolerowane, podobnie jak inne nieodpowiedzialne zachowania.

11. W budynkach / pomieszczeniach zamkniętych obowiązuje limit prędkości wylotowej do 400 fps oraz ograniczenie trybu strzelania do single.

12. Serie w budynkach są dozwolone do max mocy 360fps z rozsądnej odległości.

13. Broń o prędkości wylotowej powyżej 450 fps - ogień pojedynczy lub serie rozsądnej długości.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozdział IV - Walka i trafienia

1. W przypadku trafienia – trafiony podnosi ręce do góry, krzyczy „dostałem” po czym oznacza się czerwoną chustą jeżeli takową posiada i udaje się do trupiarni – od tego momentu nie może oddawać żadnych strzałów ani rozmawiać z „żywymi” oraz w żaden sposób przeszkadzać w dalszej walce.

2. Jeżeli eliminacja następuje w sytuacji bliskiego kontaktu, kiedy oddanie strzału mogłoby być niebezpieczne albo niezbyt miłe (strzelający posiada bardzo mocną replikę – np. tuningowaną) procedura jest następująca :

a) Komenda "NIE ŻYJESZ!" – cel jest uznawany za trafiony i martwy.
Dystans poniżej 3 m w sytuacji gdy trafienie byłoby stuprocentowe (masz kogoś w przyrządach celowniczych lub udało Ci się podejść na odległość umożliwiającą przystawienie broni do ciała przeciwnika) - cel jest trupem, bezdyskusyjnie.

b) W przypadku cichej eliminacji i podejściu do celu od tyłu – wszystko bez zmian, dopuszczalne jest klepnięcie ręką w ramię / plecy i oświadczenie celowi jego nowej sytuacji.

c) Zasady trafień nie-śmiertelnych ustala się odrębnie, podczas odprawy przed walką, której scenariusz zakłada takie zasady.

3. Jeżeli trafienie nastąpiło na skutek cichej eliminacji – trafiony pozostaje na miejscu i zachowuje ciszę, nie rozmawia przez radio i powinien oznaczyć się czerwona chustą.

W momencie „przejścia frontu” w inny rejon, bądź zauważenia przez „swoich”, że jest trupem – może udać się do trupiarni.

4. W sytuacjach walki bezpośredniej (dystans <5m ) zalecana jest rozwaga w sile ognia - nie należy eliminować serią, zwłaszcza długą, mając czyste trafienie (cel znajduje się w przyrządach celowniczych), należy także unikać strzelania w głowę i okolice twarzy.

5. Trafienie w broń traktuje się jako uszkodzenie broni i eliminuje tą broń z dalszej rozgrywki aż do końca scenariusza / rundy. Przejmowanie broni opisane jest w następnych podpunktach.

6. Przejęcie broni / amunicji / czegokolwiek od trupa może nastąpić tylko
i wyłącznie w miejscu trafienia.

7. Niepisaną zasadą jest, że nie wymaga się od nikogo zostawiania / pożyczania komukolwiek czegokolwiek, chyba, że trup / żywy sam wyrazi taką chęć.

Szanuj czyjeś prawo do własności – nie każdy chętnie powierza komuś sprzęt za kilkaset zł.

8. Trafienie w każdą część oporządzenia (hełm, kamizelka itd.) jest traktowane jako śmiertelne, za wyjątkiem pkt 2 ust d) oraz pkt 9 i pkt 10

9. Trafienie w plecak nie eliminuje z walki – pod warunkiem, że nie było trafieniem bezpośrednim np. od tyłu. W wypadku trafienia bezpośredniego – trup bez dyskusji.

10. Trafienie rykoszetem od twardej przeszkody (mur, drzewa) nie jest śmiertelne. Kulka, która przejdzie przez krzaki za którymi się chowasz, wysyła Cię do trupiarni.

11. Funkcję tarczy balistycznej może pełnić tylko replika tarczy balistycznej. Stosować ją można tylko w przewidujących taką sytuację scenariuszach. Wszelkie oslony z różnych śmieci znalezionych na polu walki nie są traktowane jako tarcza balisyczna.

12. Nie jest istotne, czy trafił Cię swój, czy wróg – dostałeś ? Jesteś trupem i schodzisz. Bez dyskusji.

13. Jeżeli ktoś Cię trafił, a nie zauważyłeś lub nie poczułeś tego – a osoba strzelająca ma 100% pewności że trafiła – w wypadku gdy słyszysz "DOSTAŁEŚ!"– jesteś trupem bez dyskusji.
Komenda "DOSTAŁEŚ!" ma taki sam skutek jak "NIE ŻYJESZ!"

a) Nie należy nadużywać tego prawa w sytuacjach gdy "wydaje mi się, że trafiłem" albo "powinien dostać" – opisana procedura ma miejsce jedynie w przypadku 100% pewności (np. widziałeś trafiającą cel kulkę)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Rozdział V - Pirotechnika

1. Użycie pirotechniki jest dozwolone, jednak należy bezwzględnie stosować się do określonych zasad:

a) Wszyscy uczestnicy powinni przed rozpoczęciem działań zostać powiadomieni o tym, że będzie użyta pirotechnika, oraz jakiego rodzaju (hukowa, świetlna, dymna, "odłamkowa").

b) W momencie użycia środka pirotechnicznego należy mieć świadomość,
że po drugiej stronie stoi człowiek, w dodatku zazwyczaj Twój kolega / koleżanka. Pamiętaj o tym - w końcu nie chcesz go trwale uszkodzić.

c) Rzucasz coś - ostrzegaj innych komendą "GRANAT!" - to tylko zabawa, nie wojna. Rzucaj zawsze na ziemię lub blisko ziemi, nigdy bezpośrednio w cel!

Pirotechnika ma podtrzymać klimat zabawy, a nie być środkiem zadającym obrażenia. Nie należy przesadzać z mocą używanej pirotechniki.

d) Granaty "odłamkowe" – miotające kulki przy pomocy siły wybuchu petardy – trafienie tak wystrzeloną kulką traktuje się jako normalne trafienie, należy jednak zachować szczególną ostrożność przy obchodzeniu się z nimi – rzucać wyłącznie na ziemię, nie bezpośrednio w stronę „celu”.
Granat bez kulek nie jest traktowany jako zadający obrażenia.

e) w przypadku pkt d) termin "zadawanie obrażeń" jest terminem umownym - petarda jest środkiem wyłącznie miotającym kulki, a nie bezpośrednio zadającym jakiekolwiek obrażenia.

f) Za wypadki spowodowane nieumiejętnym użytkowaniem środków pirotechnicznych odpowiada sam „piroman” – jeżeli bierzesz do ręki petardę, nie miej do nikogo pretensji, jeżeli wybuchnie Ci w ręce.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozdział VI - Środki łączności radiowej

1. Komunikacja radiowa jest dozwolona.

a) Wyjątek stanowią martwi – trup nie gada także przez radio – może pozostać na nasłuchu, pod warunkiem, że nie dezorientuje to pozostałych walczących

b) Częstotliwości i kanały ustalają sobie drużyny, przed walką

c) podsłuchiwanie i przechwytywanie komunikatów radiowych przeciwnika jest dozwolone

d) w przypadku imprez o charakterze scenariuszowym, organizator ma prawo zastrzec określone kanały / częstotliwości do celów organizacyjnych lub awaryjnych. Obowiązkiem organizatora takiej imprezy jest poinformowanie o takim fakcie wszystkich uczestników.


2. Środki łączności są indywidualną sprawą użytkowników – nie należy jednak stosować takich, których użycie byłoby sprzeczne z prawem (np. wykorzystujące częstotliwości zastrzeżone dla wojska czy służb mundurowych)

------------------------------------------------------------------------------------

Zaczerpnięte i przerobione z CSA.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kalashnikov dnia Pią 19:45, 19 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum Jurajskie Zjednoczenie Airsoftu Strona Główna -> Jurajskie Zjednoczenie Airsoft'u Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin